Leden - čas na očistu močového měchýře

Leden je doba nových předsevzetí, aktivit a rozhodnutí. Příroda spí, odpočívá a nabírá síly na celý rok. Měli bychom si z ní vzít příklad, déle spát, více odpočívat a nabírat síly. Nejcitlivějším orgánem v lednu je močový měchýř, smyslovým orgánem močového měchýře jsou uši, pozor na prochladnutí, čepice se může stát módním doplňkem.

Bylinky na měsíc leden

Lichořeřišnice větší

nasturtium-3774033_1920

Tahle chutná bylina (její čerstvé květy a listy jsou výborné například v salátech) dokáže silně antibioticky působit na široké spektrum bakterií v oblasti urogenitálií.

Medvědice lékařská

Arctostaphylos-uva-ursi

Medvědice je významnou urologickou bylinou. Tato bylina je v léčitelství nejvíce ceněna pro své poměrně mocné působení v oblasti ledvin a močových cest. Její účinek je především čistící a dezinfekční, medvědice lékařská zbavuje ledviny a celé močové cesty nebezpečných usazenin a působí proti původcům infekcí.

Vřes

heide-1659928_1920

Kvůli vícero dobrým vlastnostem tvoří vřes přísadu do mnoha čajových směsí. Především na léčbu nemocí ledvin a prostaty, neboť výborně dezinfikuje močové cesty. Má také protizánětlivé účinky, proto pomáhá také při zánětu ledvin, močového měchýře a močových cest a pomáhá rozpustit močové kameny. Rozsvěcí slunce v duši, když už máme všeho dost, zklidní nás, když běsníme v práci, zjemňuje cévy a jednoduše - dělá všechno pro to, abychom se cítili jako v bavlnce. Můžeme jej používat nejen preventivně při nedostatku energie a celkovém opotřebení organismu, ale i při potížích souvisejících především se srdcem, cévním systémem a duševní rovnováhou. Zlepšuje kognitivní funkce a činnost mozku. Celkově zlepšuje přirozenou obranyschopnost a příznivě účinkuje na psychické obtíže (poruchy spánku, výkyvy nálad, únava, stres).