Prázdninová otevírací doba: Po, St, Pá: 8-15, Út, Čt: 9-17

Jak zlepšit soustředění

Pracujete nově z domova a máte problémy soustředit se na práci? Vytrhne vás z koncentrace každá maličkost ať už doma nebo v kanceláři? Potřebujete podpořit soustředění vašich dětí při on-line výuce? Zkuste poslechnout pár osvědčených rad a vyzkoušet bylinky na podporu koncentrace.

sous1

RADY, JAK ZLEPŠIT SOUSTŘEDĚNÍ NA PRÁCI ČI UČENÍ
  • Vyberte si vhodné pracovní místo a odblokujte rušivé vlivy. Lze využít sluchátka. Vhodné je při práci vypnout sociální sítě a ne- kontrolovat e-mail.
  • Práci si rozdělte na menší celky. V pauze se vždy věnujte nějaké jiné činnosti. Ideální je procházka na čerstvém vzduchu, sport, svačina, kontakt s ostatními lidmi, pro někoho může být motivační odměnou kontrola sociálních sítí. Práci začněte nejobtížnějšími úkoly, dokud jste čerství. Hotové dílčí úkoly odškrtávejte v plánu.
  • Sledujte a omezte čas strávený u počítače. Dlouhý nepřerušovaný pobyt před monitorem snižuje schopnost soustředění. Nezapomínejte na kyslík, cukr a tekutiny, důležitý je tedy čerstvý vzduch, pravidelné jídlo v menších porcích a pitný režim.
  • Zajistěte si dostatečný noční spánek. Nedostatek spánku značně zhoršuje soustředění
  • Nevynechávejte snídani. Udržíte si tak rovnoměrnou hladinu cuk- ru v krvi, což zvyšuje přesnost, zkracuje reakční dobu a zvyšuje duševní výkonnost.
  • Zvyšte příjem vitaminu B6. Ne- dostatek tohoto vitaminu snižuje pozornost a schopnost plánovat.
  • Pijte kávu. Podporuje přirozený antioxidační systém lidského mozku a zlepšuje poznávací funkce.Jezte vysokoprocentní čokoládu. Je prokázáno, že zlepšuje poznávací funkce.
  • Využijte vůni máty peprné. Zlepšuje to paměť zvyšuje bdělost a zkracuje reakční dobu.
POMOCI VÁM MOHOU I BYLINKY. JAKÉ TO JSOU?
  • Jinan dvoulaločný (Ginkgo biloba)

má příznivé účinky na nervový systém, zlepšuje prokrvení mozku a schopnost soustředění, snižuje krevní tlak a odstraňuje únavu a depresivní stavy. Užívá se v podobě čaje nebo tablet. Je prokázáno, že zlepšuje výkonnost při úkolech vyžadujících pozornost.

  • Ženšen (Panax ginseng)

podporuje bdělost, zlepšuje paměť, zkracuje reakční dobu a odstraňuje pocity vyčerpání a únavy. Má příznivé účinky na krevní oběh a posiluje imunitní systém. K dostání je ženšenový čaj, prášek či tablety.

  • Brahmi (Bacopa moniera)

podporuje soustředění, zlepšuje paměť a uvolňuje úzkost. V syrově podobě se užívá jako koření, v sušené jako čaj. Lze sehnat i tablety. Používá se také u osob s ADHD, při zhoršování paměti ve stáří a při zotavení po úrazech.

  • Pupečník asijský (Gotu Kola)

harmonizuje práci mozkových hemisfér, zlepšuje soustředění a podporuje učení. Z rostliny lze připravit čaj, ale prodává se také v podobě tablet či tinktury.69 68

  • Bazalka posvátná (Ocimum sanctum)

zklidňuje mysl, zlepšuje paměť, podporuje soustředění a jasné myšlení. Působí proti úzkosti a přejídání ze stresu. Používá se také k posílení imunity, k vyvážení hladiny cukru v krvi nebo jako repelent proti komárům. Užívá se čerstvá nebo sušená v podobě bylinného čaje nebo prášku, který se smíchá s přepuštěným máslem.

  • Levandule lékařská (Lavandula angustifolia)

zklidňuje, pomáhá proti úzkosti, při bolestech hlavy, nespavosti, nervozitě a závratích. Lze velmi dobře použít jako čaj před spaním. Mírně snižuje krevní tlak. Při testech pomáhá zachovat klid a udržet si soustředění.

Text: MUDr. Zuzana Zafarová 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení