Březen - čas na očistu žlučníku

Příroda se pomalu začíná probouzet a je nejvyšší čas začít probouzet i naše tělo. Myslím si, že každý z nás už se uvnitř chvěje na příchod jara. Veškeré přírodní síly směřují vzhůru, je to období růstu, venku začíná vše pučet a všechna klidná energie zimy, kterou si naše tělo i příroda držela uvnitř, se transformuje na rychlou a tvůrčí, kterou chce nyní dostat ven, na povrch. Je to nejdynamičtější období roku. Pokud jsme přes zimu nenabrali dostatek sil, je potřeba právě v tomto období pomoci svým tělům získat potřebnou energii na nadcházející rok. Zvláště trpíme-li častou únavou nebo bolestmi hlavy. Podle tradiční čínské medicíny je v březnu nejvíce ohrožen žlučník.

Bylinky na měsíc březen

Řepík lékařský

agrimony-flower-5349520_1920

Posiluje činnost žlučníku, jater, slinivky, podporuje tedy trávení, činnost střev, celkově detoxikuje. Dále tlumí zánětlivé procesy, průjmy, zvracení. Zmírňuje příznaky kožních nemocí. Zevně pomáhá při zánětlivých procesech v dutině ústní a krku.

Jablečník obecný

Jablečník je hořká bylina. Lze jej použít i při nechutenství, žaludeční slabosti, při onemocnění jater a žlučníku.

Heřmánek pravý

chamomile-3489847_1920 (1)

Vhodný je na nadýmání, křeče, střevní poruchy a žaludeční potíže, vyvolává uklidňující pocity. Často se proto přidává i do žaludečních čajů, kde se kombinuje s dalšími bylinkami. Harmonizuje nejen fyzickou stránku těla, ale i psychiku.

Kurkuma longa

turmeric-5289433_1920

Sytě žluté koření pozitivně ovlivňuje také činnost mozku a posiluje paměť. Látky, které Kurkuma obsahuje pomáhají chránit mozek a zmírňují tak riziko onemocnění, které ho napadají. Její užívání může sloužit jako prevence proti onemocnění mozkovou příhodou, Parkinsonovy či Azheimerovy choroby.